De Reddcoin is een cryptomunt die zich met name focust op social media. De Reddcoin profileert zichzelf dan ook als een laagdrempelige cryptomunt die digitaal geld voor een groot publiek toegankelijk maakt. Transacties verlopen eenvoudig en snel via de bekende social media platforms. Ook mensen voor wie cryptocurrency normaal gesproken boven de pet gaat, worden met het gebruiksvriendelijke karakter van de Reddcoin bereikt.
Social media
Door in te zetten op sociaal media wil Reddcoin de mensen bereiken die zich normaal niet zouden verdiepen in de wereld van het digitale geld. Het doel van Reddcoin is het verbeteren van de kennis over cryptocurrency bij het grote publiek. Bovendien willen zij een fooiensysteem creëren waardoor content niet alleen likes, retweets en comments op kan leveren, maar ook geld in de vorm van Reddcoins.
De sociale media valuta
Reddcoins streeft ernaar bekend te worden als dé sociale media valuta. Door in te zetten op een betalingssysteem binnen YouTube, Facebook, Instragram, Twitter en overige social media, wil Reddcoin het mogelijk maken om geld te verdienen met waardevolle content. Reddcoins kunnen gebruik worden binnen dit fooiensysteem, maar kunnen ook worden gebruikt voor online aankopen en binnen games. De drempel van aankopen binnen games kan verlaagd worden door een betaling met Reddcoins mogelijk te maken. Dit maakt de Reddcoin ook interessant voor bedrijven.